Saturday, March 27, 2010

Ego Itu Apa??????


Ego...biasa dengar istilah ni.. dan sefahamku ego ini bersifat dalaman..
Ada yang rendah ego, ada yang tinggi egonya...
Namun aku yakin orang yang ego tinggi ini orang yang rasa dirinya terbaik dan sering rasa takut dan tergugat...
Apa yang kufaham lagi, orang yang punya ego ini biasanya orang yang punya rupa yang cantik dan menawan.. selain itu dia punya kelebihan2 tertentu yang membuatkan dia rasa bangga dengannya. Dan aku faham juga bahawa ego ini dimiliki oleh orang yang sering takut untuk dipandang rendah dan diperlekehkan...

Tapi mengapa takut untuk dipandang rendah? ooohhh... semestinya perlu takut untuk itu..
Aku tak suka orang memandang rendah padaku...
Tapi sekarang bukan kerana takut dipandang rendah tapi aku taknak mengalah....
Kenapa degil sangatlah aku ni...
Nape taknak mengalah? Susah ke untuk kau lafazkan maaf? susah ke?
(aku dah mohon maaf ok...) tapi maaf aku yang tak diterima.... Knapa susah sangat nk maafkan aku? Knapa ego sangat kau ni? Macamlah besar sangat kesalahan aku tu.. Ataupun mungkin kerana kau sayang sangat kat aku sampai kau benar2 terkilan dengan kesalahan aku tu.... tapi kesalahan aku tu pun berpunca dari kau. Kau yang menyakitiku dengan gurauanmu yang agak sinis.... Biasanya aku takkan cepat terasa dengan gurauan melainkan gurauan itu memang sebenar2nya memang bertujuan untuk menyindir dan menyakitiku...

Aku tak betah berkeadaan begini.. aku buntu memikirkan kesudahan cerita ini.... Ya Allah... lembutkan hatinya memaafkan aku walaupun berat benar mulutku menegurnya dan berbicara mesra seperti selalu... tapi aku rindukan suasana itu...


No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Pesanan Anda di sini... Peace!!!