Thursday, March 11, 2010

Cabaran Besar

Selalu terhimpit dengan situasi dan desakan?
Memang dalam bidang kerja, aku selalu sahaja terhimpit. Bukan tidak cukup merancang, tetapi sistem yang mengekang membuatkan kerja tidak dapat disempurnakan dengan sebaiknya. Mungkin juga kerana kurangnya pengalaman yang ada membuatkan sikap proaktif itu belum dapat berfungsi dengan baik. Aku buntu dan kaku, entah kenapa perasaan itu berlaku walaupun sudah 3 tahun aku berkhidmat dalam bidang training ini.


Walaupun aku sukakan cabaran, namun kadangkala aku hampir tewas untuk melawan perasaan putus asa. Putus asa untuk memikirkan jalan penyelesaian dan menghadapi kerenah manusia. Tapi, nasib baik aku reset balik minded aku untuk tidak terus jatuh. Berkat bantuan dan dorongan rakan sepejabat dan bos, membuatkan kerunduman perasaan ini tak lama, sekejap je.


Aku yakin, setiap kesukaran dan halangan yang dilalui ni adalah sebagai pengalaman mematangkan fikiran. Walau apapun, i'll never give up!

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Pesanan Anda di sini... Peace!!!