Sunday, December 5, 2010

SOGO, Plaza GM shopping

Assalamualaikum wbt...

 Sempena cuti yang amat mulia ini ( mulia sebab aku jarang dapat bercuti di hari minggu ) haha. Memang dah niat pepagi lagi nak pergi survey barang2 keperluan aku untuk majlis nanti, dengar katanya akan ada YES ( Year End Sale ) bagi tahun 2010 ni. Lokasi pertama aku ialah  ke SOGO sebab selalunya di sinilah aku akan dapat beli barang2 wanita macam beg dan kasut yang branded dengan harga giler murah kalau kena time betul2 sale sampai 70%. 

Bila sampainye di SOGO, aku tengok taklah semeriah mane pun, nape ek? bile masuk rupenye terpampang banner dalam tuh tulis YES on 20 Disember - 2 January 2011 ! Owh, patutlah orang giler2 tak ramai, tapi aku still masuk jugaklah, tengok2 ape yang menarik. Sekali aku lalu kat cermin tengok baju dress yang ku padankan dengan skirt english flower macam tak kena je dengan kasut hitam yang aku pakai ni... hmmm... kalau match dengan kasut wedges cun jugak ni.. last2 melayang lah RM 59 untuk harga kasut yang aku tak plan nak beli pun....huhu...

Sekadar gambar hiasan jew..


 Sedang aku turun ke tingkat bawah, sempat pulak nyinggah kat booth2 perfume.. harga semua memang agak mahallah kalau nak dibandingkan kalau beli di KLIA bahagian duty free. Banyak2 perfume entah nape aku minat sangat brand Lancome. Tak sempurna rasanya kalau aku tak try test product baru lancome. Dan kesudahannya aku sambar jugaklah satu set pefume yang latest punye siap dengan losyen, mascara dan wrapping dengan harga RM230. Memang agak mahal tapi berbaloi lah...huhu....

Gambar hiasan jugak!
Ok, lalalala... dah beres....

Sekang next destination ialah ke Plaza GM, Jalan Lorong Haji Taib, Chow Kit. Tempat ni bukanlah regular place bagi aku, sebaliknya tempat petama kali aku singgah selepas nama Plaza ni begitu glemer di telinga aku... Iyolah, katanya barang kat situ murah2.. Bile aku masuk ke dalam tu, serius memang murah giler, tapi kena ingat! Murah tu hanya untuk yang ingin beli dengan harga borong sahaja. Kalau mahu beli satu atau dua, mintak maap ye, harganya akan jadi sekali ganda. Ada juga kedai yang menetapkan syarat borong tu paling minima ialah 6 pieces and above. huhu...

Plaza GM, Lorong Haji Taib

Tapi paling phsycho skali masuk situ, peniaga2 situ punya karakter yang sama je.. Masa kita mula masuk tu memang dia layan baik, tapi bila diorang tau kita mau beli secara runcit, dorang akan tarik muka atau blah dari situ tak mo layan... Sebelum ni pun adik aku dah cakap gitu tapi aku tak faham. Tapi lepas dah pegi baru aku tau!

Aku sambar jugaklah towel 2 helai, dan beg galas 6 butir... haha... beg tu aku terpaksa beli banyak sebab beli sebiji mahal sangat... dan aku fikir untuk jualnye balik kat sape2 yang nak... bayangkan kalau aku beli satu dengan harga 2 kali ganda, nak mampos punye rugi... takpelah, nanti aku balik jual 5 biji lagi tu.. harap2 ade yang nak beli, memang cantik beg tu...

Sesudah tu aku pun pulanglah ke rumah dengan gembira..hehe... Korang nak tau, bapak ramainye orang kat kl.. iyolah, kan dah gaji plak tu dapat bonus kerajaan...ishhhh3... Reti nak belanja je, bkannya nak simpan ke ape.... Ada je duit beli itu beli ini, nanti nak guna duit susah takde simpanan..huhuhu..








No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Pesanan Anda di sini... Peace!!!