Saturday, February 13, 2010

Gajah Ke Panda ni?

Gajah kahwin dengan panda ke ni? Boleh ke panda kahwin dengan gajah? takkan panda nak kat gajah kot? Gajah pulak takkan lah selera dengan panda yang garang tu? iiiissssshhhh...

haha.... itulah soalan2 dalam minda aku bila pertama kali tengok rupa gajah-gajah ni. Sebenarnya, badan2 gajah ni telah dicat kepada rupa bentuk panda untuk menarik perhatian pengunjung2 persembahan ni. Persembahan ni dekat Royal Elephant Kraal, Bangkok Thailand pada 26 Jun 2009.

Comel pulak gajah2 ni bila dah berupa bentuk panda.

"Gembiranye korang semua ye?...aku pijak korang semua baru tau" kata gajah dalam hati...

" ibu... penatlah.." anak gajah..
ibu jawab " sabarlah nyahhh.... Dah nasib kita"

kecil..... Kecik..... BesaQ...

"Dulu2 mak pernah bercita2 nak jadi artis terkenal... akhirnya tercapai jugak impian mak...iskk3" Ibu gajah.
Anak gajah: " errmm.... perasanlah mak aku ni, baru jer tukar jadi panda, fikir diri dah glamer"
( Gajah ni buat2 gembira.... layankan jerlah )


" korang suke lah ye aku jadi panda?"
" nanti aku sumpah korang semua jadi katak baru padan muke korang"....


" Abg Long, adakah selamanya kita akan kekal berupa panda ni? " achik tanya.
Abg. Long jawab: " entahlah labu.... " ( dah terlalu pasrah )




nurya: sekali tengok kesian jugak si gajah2 ni.. hilang identiti gajah diorang. Seperti juga manusia kalau dipaksa menjadi orang lain, mesti memberontak punya lah...
email from sally...thanks sally..mmuahh....

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Pesanan Anda di sini... Peace!!!