Friday, July 24, 2009

Coretan Senja

Menanti dalam suasana senja yang agak tenang ini begitu indah, cuma ku diselubungi sedikit perasaan yang agak kelam kabut memandangkan tugasan yang perlu disegerakan dan diutamakan... Tugas yang memerlukan ketekunan dan pembahagian masa yang sistematik dan teratur... Ku memerlukan sedikit masa yang ringkas untuk bertenang dan menarik nafas dalam kerana seolah ku kekurangan oksigen sehari ini, semoga tugas seterusnya dapat dilaksanakan dengan baik dan kemas.



Kepuasanku adalah dapat melaksanakan tugas dengan jaya dan cemerlang. Bonus adalah perkara kedua yang menjadi matlamatku, asal aku tidak semput belanja dan dapat menyimpan sedikit sudah baik bagiku. Istilah gila kerja memang menjadi sindiran 'teman'ku... ku bukan tiada masa untuk diri sendiri tapi aku membahagikan sebaiknya masa dan kualiti hidupku dengan perancangan yang ku atur bersama demi masa depanku bersamanya... Masa depanku itu ku impikan cerah dan bahagia, semoga dia menerima kehidupanku ini... Hidupku dan kerjaku adalah kepuasanku... Mengikuti perjalanan yang indah ini sudah cukup memuaskan hatiku.




Asam garam, liku-liku dan kerenah yang kulalui akhirnya manis bila ku kenang kembali... Aku tiada punya impian lain selain memiliki kerjaya yang memberikan aku kepuasan dan kebebasan bergerak dan bersosial, selain memiliki lelaki merangkap suami yang memahami dan menyayangi aku seadanya... Memiliki keluarga yang tenteram dan hormat menghormati sesamanya adalah segalanya bagiku... Tanpa kusedar rupanya ini adalah segala nikmat yang telah Allah berikan kepadaku demi kerjaya aku ini membangun spiritual dalam jiwa remaja yang ketandusannya... Alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Pesanan Anda di sini... Peace!!!