Friday, October 30, 2009

Kelantanese Foods That I Love The Most...


Entah kenapa aku benar-benar merindui Kelantan, terutamanya masakan-masakannya yang membuatkan lidahku kecur... Teringin benar ku menikmatinya lagi... Buat you all yang lidah Kelantan pastinya merindui keenakan dan kemanisan makanan sama macam yang aku rasa ni, so boleh lah kita menjamu mata bersama-sama.


Pulut Sotong...

Tepung Pasong

Apam ( Aku suke sangat Kuih ni )



Nasi Kerabu


CeK Mek Molek

Tepung Boko ( Aku selalu beli di Pekan Jelawat, Kuih ni biasa dibungkus dalam daun pisang )


Puteri Mandi


Memang tak boleh lawan lah, pisang rebus ni memang really my favorite tau. Tapi jarang boleh dapat pisang rebus ni, melainkan nenek aku sendiri yang rebus pisang ni.. Setakat 3 biji sekali makan tu tak de rasa apa sangat....


Lompat Tikam

2 comments:

Sila Tinggalkan Pesanan Anda di sini... Peace!!!