Wednesday, April 15, 2009

Rindu itu sungguh menyiksakan...



Mengapakah aku perlu ada rasa rindu?
Benarkah kata orang rindu itu satu rasa yang siksa?
Benarkah juga rindu itu penguat kasih dan cinta?
Tetapi Mengapa aku rasa sakit dengan rindu itu?
Mengapa aku rasa gelisah bila saja rindu itu tiba?

Rindu...
Jauhlah kau seketika...
Dan jauhlah buat selamanya...
Kerana aku tidak perlukan rindu pada dia...
Tiada guna rindu datang sedang hati terguris luka..
Luka yang tiada hadir penawarnya...
Namun luka ini tidak berbisa bagiku.
Aku tiada sakit pada luka ini,
Kerana aku lebih sakit pada rindu yang ada untuknya...
Mengapa tidak pernah hilang rindu ini?
Mengapa tiada menjauh rindu ini?
Semakin ku ingin jauh, semakin itulah ia hampir...
Rindu yang memeluk seluruh perasaan dan jiwa ini...
Rindu yang menenggelamkan pemikiran yang waras...
benar ku tersiksa pada rindunya...
mengapa tiada ruang untuk aku lupakan dirinya?

Sesungguhnya Ya Allah...
aku terima segala ketentuan-MU pada ku...
namun aku tetap insan yang hina dan lemah...
punya terlalu banyak kekurangan...
aku tiada berdaya menahan sakit rasa hati...
walau sesekali aku cuba untuk melupakan segala kisah...
namun ia tetap kukuh berlegar-legar di ruang pemikiran...
ku harap suatu hari, walau tidak dapat kulupa,
tetapi biarlah ku tidak sakit dengan rindu ini...

itu lah kisah rinduku...

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Pesanan Anda di sini... Peace!!!