Tuesday, September 1, 2009

Hanya Tuhan yg Tahu Segalanya....

Saat ini tatkala mendengar lagu dendangan Ruth Sahanaya bertajuk Kaulah Segalanya membuatkan sesekali minda tanpa sedarku menjelajah kembali memori yg tersimpan sekian lama pada kenangan-kenangan lalu yang telah mendewasakan pemikiran dan tingkahlaku ini... Betapa banyak airmata dan gelak tawa yang hadir bersama sewaktu berteman dan melalui indahnya detik-detik keremajaan...

Irama yang tiada berpenghujung menerbitkan satu nostalgia yang sekian lama terpendam dan bertakhta dalam jiwa, menzahirkan pada perlakuan yang keliru membataskan penglihatan batiniyah.


arghhh.. ape aku nk ckap ni? aku pun pening pagi ni, sbb malam tdi ada sesuatu yang telah membuatkan aku rasa sedih, sebak, terharu dan bercelaru... dan aku taktahu camner nak lepaskan perasaan ini... aku nak datang ofis dengan ceria dan tiada kerungsingan di wajah ni... So, jgn marah jika posting ku pagi ni agak berserabut seperti serabutnya mindaku ketika ini... tiada apa yang buatku marah, tiada apa yang buatku celaru tapi aku sendiri yang membiarkan aku terperangkap pada seluruh rasa yang aku sendiri tak tahu...


Lagu terbaru Agnes Monica yang bertajuk Teruskanlah benar-benar menyentuh hati kecil ini... Betapa bercinta dengan seseorang yang tidak pernah menghargai hadirnya cinta dan lafaznya pada hati yang terima cinta itu... Mencintai seseorang yang menolak hadirnya cinta benar-benar sukar dan menyakitkan... Insan sebegini tidak layak menyebut kata cinta jika belum benar-benar mengakui cinta itu exist dalam hatinya... Menyintai bukan sekadar lafaz di bibir dan didengari di telinga tetapi mengungkapnya di bibir dan hati yang merasa getarannya... Menyintai juga bukan sekadar melihatnya dengan mata tetapi menyentuhnya dengan sepenuh kasih tanpa menyakitinya dengan kata-katamu yang kasar dan sinis... Usah bercinta jika kau belum tahu bagaimana bercinta yang sebenar...

No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Pesanan Anda di sini... Peace!!!